Prosjekt: MP 1,1 – WiFi

Når jeg kjøpe MP’en var den første komponenten jeg kjøpte for å oppgradere et WiFi kort. Selvfølgelig er kablet tryggere og kan være raskere, mer stabilt iallefall. For meg er det verdt det med wifi for å ikke ha så mye ledningsrot og da kan kabelen gå direkte i spillmaskinen istedenfor.

Airport kortet kjøpte jeg litt spontant på ebay før jeg hadde gjort noe spesielt research. Hentet det på postkontoret i dag der det har ligget siste 2 ukene. Åpnet maskinen, tok ut HDD 1 og 2 og installerte kortet. Veldig lite stress, her er en guide. (åpnes i ny fane)

Det jeg la merke til underveis var at MP’en min ikke har antennene som trengs. Så neste på agendaen blir å finne ut om disse kan kjøpes og installeres selv. Kan de det lager jeg en egen liten guide.

MP’en gjenkjenner kortet og jeg har nå wifi, bare ikke antenner. Så jeg kan ikke koble meg til noe.

Skjermbilde 2016-08-11 kl. 18.07.25

/Ph1llemon

Leave a Reply

